" denizin ortasında, mumyalar sofrasında"
















Download hosted by Rapidshare.com.



Bir kültürün elinde büyümüşlüğün/elinden geçmişliğin, belirli gamların genetik kodlara nüfuz etmişliğinin, her yere her türlü şekilde uzak bir kıtadan gelmişliğin sonrasında ortaya çıkan müziğin, başka yerlerle konuşması, başka yerlerle temasa geçmesinin ismi artık füzyon olmasın diyorum. Bu, canhıraş çabalarla yapılan bir karıştırma işlemi, bir plan program değil. En azından Cemali için hiç olmadı. Kendileri "janr bükücü müzikal füzyon" sıfatını fi tarihinden beri içerik olarak doğru düzgün güncellenmeyen websitelerinde tutsalarda (dönemin sihirli sözcüğü o idi, onlar ne yapsın), bu albüm ve bundan öncekiler hiçbir zaman füzyona kaymadı, ambiyansa kaymadı, doğuyabatıya kaymadı, öteki olmanın özentiliğine, öteki olmanın komplekslerine yenik düşmedi (gerçi Frekans adlı eserde dönemin milenyum çılgınlığına dair dijidijidiji motifi mevcuttur, bu da bir moda hatasıdır ve/veya kötü prodüktör stratejisidir besbelli). Bir Cemali'yi alıp Türk'ün garpla imtihanı tezi yazacak halim yok elbet, ancak Cemali örneğinden çıkarılacak dersler var, tıpkı Cartel örneğinden çıkarılacağı gibi, ya da (daha geçen Limbo Pillow'da incelendiği üzere) gurbetçi olmadan müzikal sahada gurbetçiliğe itilmiş Gökhan Kırdar örneğinde görüleceği gibi. Esasında mesele gelip elindeki araçları ve bilgiyi yaratıcı, yenilikçi şekillerde sonuna dek kullanmaya dayanıyor; Türk müzisyenleri denen o mitolojik varlıkların büyük çoğunluğu bu konuda zerre kadar donanıma sahip olmadığı takdirde, bu çocukların yaptığı her müzik batılı/batıdoğulu kalacak, orası kesin. İçinde elektrogitar veya anlamsız sözcük dizileri bağıran kadın sesi olduğu için batı müziği olduğu sanılan zerzevata ise söyleyebileceğim hiçbir şey yok. Aklıselim ve ahlak her şeyin başı.

2 .:

  1. dream endless. said...

    Ah bunu ben yazacaktım, ben yazacaktım. Hasetimden çatlıyorum şu an.

    Duymak İstiyorum'un klibine değinmemişsin Allah'tan, sevinecek bunu buldum bir tek.

    Yorumu da sanırım ellinci defa yazıyorum, ya bir problem var Blogspot'ta ya da fena halde spammer'lık yaptım.  

  2. brandon said...

    Ah "o patlama"dan tek parça çıkabildiysen ne olur yaz hakikaten. Bir önceki Cemali upload'una şarkı olarak ekleyebilmiştim ben sadece, klibi koymaya cesaret edemedim, ki cümle kurmayı da beceremiyorum o tür zor anlarda. Merakla bekliyorum, kenara çekilerek. Köşe kapmaca kuralları da asla geçerli olmadı, olmayacak, bilinsin isterim :)  


 

2009-2016 Amme Hizmeti -sonikatak-